Dit blog gaat over mijn streven om mensen met MS te helpen. De manier waarop ik dit wil gaan doen is anders dan anders en is ludiek te noemen. Lees verder!

Afgelopen jaar werd ik gegrepen door de verhalen van mensen die aan MS (Multiple Sclerose) lijden. Naar aanleiding hiervan wilde ik graag een steentje bijdragen om deze patienten te gaan helpen! Ik zou graag mijn grote passie; het wielrennen, combineren met het doel MS. Maar hoe kan ik nou met behulp van mijn passie MS patiƫnten helpen? Het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig:
Ik stel mijzelf als doel om in 2012 vanaf vandaag minimaal 5000 km te fietsen. Hiervoor ben op zoek naar sponsors per kilometer. Ik vraag u mij hierbij te steunen door een bedrag per km te sponsoren.
De lat ligt op minimaal 5000 km, maximaal op 8000 km.


dinsdag 8 mei 2012

Ventoux 2

Vorige week op dinsdag had ik de tweede kans om de Ventoux te beklimmen tijdens de vakantie. Deze keer weer "traditiegetrouw"via Bedoin. Een klim die ik redelijk ken en me niet laat verleiden tot stomme acties. De beklimming ging prima en het weer tot kilometer 15 was zoals je het wenst: 19 - 20 graden en weinig wind. Na Chalet Renard kwam de wind  weer op zetten, al was dit geenszins te vergelijken met de storm van zaterdag. De laatste 6 km zag ik weer wel meer en meer sneeuw onderweg langs de weg. Met de beenstukken aan en rillend (toch) van de kou stond ik een poosje later op de top, tijd: 1 uur en 50 minuten.
Op de top vroor het lichtjes en het uitzicht was niet zo goed door "laag" hangende bewolking. Nog snel op de foto bij het bekende paaltje en met een noodgang naar beneden. Nu ben ik geen Sanchez of Salvodelli die naar benden scheert, snel ging het in ieder geval wel. Op Chalet Renard met de familie nog een koffie gedronken en na 15 kilometer dalen stond ik weer in Bedoin. Vandaar uit nog naar de dichtstbijzijnde wijnverkoop gefietst en daarna ingestapt bij de familie om naar Perpignan af te reizen.

Gisteren is de uitnodiging voor de fietsdag van 16 juni eruit gegaan. Vandaag heb ik al een aantal aanmeldingen gehad !!!! Hoe meer fietsers hoe beter. Ik zie de volgende reacties graag tegemoet, evenals de donaties natuurlijk.
De teller staat op een kleine 4000 euro totaal bij 5000 km fietsten. Mijn streven om 10.000 euro is nog een eindje weg maar ik heb goede hoop dat ik dat ga halen voor het goede doel: het MS fonds.

Foto's morgen op het blog van een impressie op de Ventoux.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor uw reactie! Indien nodig zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen!

Ook namens alle MS patienten hartelijk dank voor uw interesse!

Huub Hermus