Dit blog gaat over mijn streven om mensen met MS te helpen. De manier waarop ik dit wil gaan doen is anders dan anders en is ludiek te noemen. Lees verder!

Afgelopen jaar werd ik gegrepen door de verhalen van mensen die aan MS (Multiple Sclerose) lijden. Naar aanleiding hiervan wilde ik graag een steentje bijdragen om deze patienten te gaan helpen! Ik zou graag mijn grote passie; het wielrennen, combineren met het doel MS. Maar hoe kan ik nou met behulp van mijn passie MS patiƫnten helpen? Het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig:
Ik stel mijzelf als doel om in 2012 vanaf vandaag minimaal 5000 km te fietsen. Hiervoor ben op zoek naar sponsors per kilometer. Ik vraag u mij hierbij te steunen door een bedrag per km te sponsoren.
De lat ligt op minimaal 5000 km, maximaal op 8000 km.


maandag 18 juni 2012

De rit van16 juni, deel II

Zaterdag stond er voldoende wind, om die in de rug te voelen dan.... Maar een beetje fietser voelt dit als een uitdaging, toch? De groep van zo'n 28 man werd verdeeld zoals bedoeld in een A en B groep. Ik was op voorhand al blij met de opkomst en werd daar zaterdag alleen nog maar in bevestigd. Sommige hadden nog de twijdel om met A of B mee te fietsen, maar waarom? Meneer Bert Groenewegen stelde zich hardop de vraag of hij de A groep bij kon houden. Met zijn 68 jaar op de teller had hij om 17.00 uur geen enkel probleem om te vertellen dat het goed gegaan was. Bert, Klasse! Toch zijn we met een behoorlijk tempo, ondanks de wind dus door de polders getoerd. Aan het eind van de dag stond er gewoon een gemiddelde van 32,4 op de teller, niet slecht toch voor een groep (A) die niet gewend was om met elkaar te fietsen, en nog eens : met veel wind.
Ook Leo V. had het het eerste rondje naar zijn zin. Afgelopen woensdag had Leo nog met de mannen van Kruisland het rondje verkend. Toen reden we met een gemiddelde van dik 35,5 de keien uit de straat, oei..... Maar zaterdag kon Leo easy going meerijden. Dat fietsen zonder echte clickschoenen mogelijk is heeft Aad Helm bewezen. Aad stond om half een in Kruisland om verbaasd zijn spullen op te zoeken om te zien dat hij zijn fietsschoenen vergeten was. Na het eerste rondje hebben we bij de Commerce een bakkie gedaan om vervolgens het noordelijke rondje richting woonplaats Stampersgat te maken. Dit rondje werd voor een aantal net een tikkie te taai, maar met afwisselend kopwerk werd alle hulp gegeven.
Kortom we hebben heerlijk gefietst. Dat gold ook voor de B groep die onder de leiding van Nico het eerste rondje aflegde. Na het gefiets was er na afloop nog het spidergrillen. Kort gezegd bakken en braden met zijn allen. Gezellig en tijd voor stoere praat over gemiste Tour de France kansen en andere bier en spierballentaal. Met name Frans en Alex konden er niet overuit hoe Jack het voor elkaar krijgt kopwerk te blijven doen in een versnelling die je wind mee al amper rond zou kunnen krijgen...
Tsja, je hebt werkpaarden en ....luxepaarden zal ik maar zeggen.

Gezien het succes is dit alles mogelijk voor herhaling vatbaar om er een jaarlijks item van te maken om telkens met een ander doel met elkaar te fietsen. Fietsen maakt iets bij elkaar los en zorgt zeker voor een goed gevoel om samen iets te ondernemen. Tot slot: bedankt, iedereen die er was zaterdag en jullie horen nog van me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor uw reactie! Indien nodig zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen!

Ook namens alle MS patienten hartelijk dank voor uw interesse!

Huub Hermus